Haber

Hava Kuvvetleri, bilirkişi ve mahkeme Hatay Havalimanı için ‘yapılamaz’ dedi

Maraş’ın Pazarcık ve Elbistan ilçelerinde 6 Şubat’ta meydana gelen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerde en fazla can kaybının yaşandığı Hatay’da, havalimanının bölgedeki çatlaklar nedeniyle kullanılamaz hale geldiği tartışması sürüyor. Havalimanının bilirkişi raporları, mahkeme kararları ve Hava Kuvvetleri Komutanlığının aksi görüşüne rağmen yapıldığı ortaya çıktı.

Birgün’den Gökay Başcan’ın haberine göre Depremden önce iki kez sular altında kalan havalimanı, tüm itirazlara rağmen hükümetin ısrarıyla yapıldı. Pisti İntaş İnşaat, terminal binası YDA tarafından yapılan havalimanı projesinin çevre ve orman bakanlığı tarafından 2001 yılında “ÇED olumlu” kararı verildi. Projenin fay sınırı ve kurumuş Amik Gölü üzerine inşa edildiğini kaydeden TEMA Vakfı, karara itiraz etti. Adana 1. İdare Mahkemesi’nde görülen davada bilirkişi tespiti yapılmasına karar verildi. Keşfin ardından uzmanlar tarafından hazırlanan raporda deprem riskine dikkat çekilerek, “Jeolojik özellikler verildi ancak 1. derece deprem kuşağında yer alan havalimanı için sismik etki çalışması yapılmadı” denildi. ve bu konuda alınması gereken tedbirler raporda belirtilmemiştir.”

DEVLETLER KONSEYİ BAKANLIĞIN İTİRAZINI REDDETMİŞTİ

3 Temmuz 2003 tarihinde bilirkişi raporu doğrultusunda karar veren mahkeme, deprem riskinin yanı sıra şu noktalara da dikkat çekti:

“ÇED raporunu hazırlayanların, bu raporu hazırlamak için yeterli ehliyetten yoksun olduğunu,

Göçmen kuş hareketleri ve yerin eski bir göl olması nedeniyle biyolojik ortamı olumsuz etkilenecek,

İnşaat ve işletme sırasında çevreye verilecek olumsuz etkilerin yeterince incelenmediği ve alınacak önlemlerin belirlenmediği,

Sağlıklı ve istikrarlı bir çevreyi korumak ve sürdürmek için mevcut mevzuatla çelişkiler var.”

Karara Çevre ve Orman Bakanlığı itiraz etti. Danıştay 6. Dairesi, Bakanlığın itirazını reddederek iptal kararını onadı.

İSTİŞARE KURULU İKİNCİ ÇED RAPORUNU DA İPTAL ETTİ

İtiraz sürecinde harekete geçen Bakanlık, küçük dokunuşlarla revize edilmiş yeni ÇED belgesini onayladı. İkinci kez verilen ÇED olumlu kararına karşı açılan dava, bu süreçte Hatay’da idare mahkemesi açıldığı için Hatay İdare Mahkemesi’nde görüldü. Bilirkişi incelemesi yaptıran mahkeme, bilirkişi raporuna süresinde itiraz edilmediğini öne sürerek iptal talebini reddetti.

TEMA bu kez kararı temyiz etti. Danıştay 6. Dairesi, itirazları haklı görerek, alt mahkemenin reddini bozmuş ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı Uçuş Emniyeti Şube Müdürünün Ağustos 2004’te şu ifadeyi verdiğini belirtmişti: uçak-kuş çarpışması ve bir yolcu uçağının düşmesi sonucu çok sayıda yolcunun hayatını kaybedebileceği. Alanın uçuş emniyeti açısından kesinlikle elverişsiz olduğu hususlarının üzerinde durulduğu gözlemlenmiştir” dedi.

Bakanlık, kararın yeniden gözden geçirilmesi için Danıştay’a başvurdu. Danıştay 14. Dairesi’nde görülen dava bu kez Bakanlık lehine sonuçlandı ve böylece bakanlık bilirkişi raporlarına, mahkeme kararlarına ve Hava Kuvvetleri’nin uyarılarına rağmen hukuki süreci kazandı. Kuvvet Komutanlığı. (HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ankara nakliyat
Başa dön tuşu